29 maj 2009

Vilken dag!

Jag jobbade 9-11 idag och var på en ny avdelning och denna gången var upplärningen mer strukturerad och jag var nöjd. Arbetsuppgiften var kanske inte den roligaste men gänget var trevligt och det uppväger.

Halv 12 tog jag bussen till Kristianstad för körlektion vid 13 och det gick strålande! Han kollade av moment 3 (växling upp och ner) igen och godkände den. Moment 4 (start/stopp i lutning) godkände han förra lektionen och vi gick in på moment fem (backning). Vi körde igenom en 4-vägskorsning och stannade strax efter och jag fick backa tillbaka runt hörnan. Sen körde vi till olika 3- och 4-vägskorsningar och jag fick sedan köra fram eller vänster för att sedan backa och vända och köra tillbaka samma väg jag kom ifrån. Läraren frågade om jag aldrig backat med bil innan och det hade jag inte sa jag men han hade svårt att tro det. Så efter 25 minuter var jag godkänd och han sa att jag just sparat några tusen för det brukade ta flera lektioner innan det satt bra. Så jag ska klappa om Bettan 2 (åkgräsklipparen) imorgon för det är tack vare henne jag kan backa. Nästa gång ska vi träna parkering.

Så eftersom jag var så duktig på körlektionen gick jag och köpte en fin present till mig själv!

Sovplagg, KappAhl, 199 kr

Vid 15 tog jag bussen till Hörby och promenerade till Colorama för att köpa färg till pallkragarna. Jag hade ställt in mig på mossgrön men insåg att till alla kragar behövde jag ca 3l färg och det skulle kosta ca 700, mer än pallkragarna!!! I butiken hade de en hörna men färg de brutit fel vid beställning och där stod en burk med varm mörkbrun färg, 3l för 350 kr. Så jag ändrade mig snabbt från mossgrön till mörkbrun ; )

En mycket rask promenad senare var jag på Friskis för core-passet och istället för normalt 30 pers var vi ca 10, säker pga pingsthelgen.

Efter passet handlade jag mat till helgen och bussen från Malmö som Fie och Majken satt på var försenad pga en bilolycka. Jag halvsprang med träningsbag och två stora kassar men hann inte till gamla torg innan den kom dit så flickorna fick hoppa av och vi behövde bara vänta en kvart tills nästa kom som också var försenad.
Jag hade inte tid att köpa lösgodis till dem i affären så jag slog till på tre styck Ben & Jerrys för 139 kr, caramel chew chew, Jamaican me crazy och Mango berry swirl. Caramel chew chew är ju favoriten men Jamaican me crazy var verkligen inte dum med sin friska ananassorbet. Mango berry swirl har jag inte bestämt mig än om jag gillar eller inte så den köper jag inte fler gånger.


Vi hämtade upp en glad och nästan frisk Baltis på dagis och lagade sedan tacos när vi kom hem.
Vi har tittat på Bride Wars och nu valde de Madagascar 2, den är ganska rolig men inte så bra som 1:an.

Ögonen svider och när filmen är slut blir det en trött Jenny som ska sova läääänge imorgon. Ingen risk att flickorna vaknar före mig, de sover till middagstid ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar