26 maj 2009

Tisdagsresumé

Idag hade vi obligatorisk övning 9-12 där vi gjorde en budget för ett bemanningsföretag med fyra filialer och olika konsulttjänster. Lagom roligt.

Efter skolan tog jag en snabb tur till H&M och köpte lite nya tees,


2-p tee, stl M, 98 kr


V-ringade tees ljus plommon och grå, stl S, 49:50 kr


Rundringad tee turkos, stl M, 49:50 kr


Marin tee med puffärm, stl M, 69:50 kr

Vid 14 var jag på nya jobbet, fick kläder och skrev avtal och fick sätta mig i kassan och satt där sedan till 19! Gick bra och inga felslag än så länge. Den stora utmaningen blir att lära sig alla kortnummer på lösviktsvarorna och jag kommer bli en hejare på alla frukter och grönsakers namn som jag själv sällan äter.
Det verkar vara en väldigt generös butikschef och jag tror att jag kommer att trivas bra med de flesta medarbetarna. Jag fick ett schema med tider som jag kan plocka av, inte många men det behövs ju inte så mycket jobb för att ge en slant.
På fredag ska jag tillbaka och lära mig fruktavdelningen. Jag skulle komma 9 och sedan får jag se hur länge jag kan stanna för jag har körlektion 13:20 i K-stad. Sedan ska jag förhoppningsvis hinna till Hörby och träna innan jag möter upp mina styvbarn F & M som ska vara hos mig i helgen!!!!!!!!!!!!

När jag kom ut från jobbet var det tryckande varmt och mullrade avlägset, mysigt! Det var lite dimmigt när jag cyklade hem och jag tog en bild för naturen var så vacker! På vägen hoppade ett rådjur och nästan hemma satt en hare mitt på vägen. När jag kom hem och satt på trappan på baksidan råmade korna på naturreservatet några hundra meter bort. Tänk att jag har turen som får bo såhär!


Väl hemma borrade jag hål för knopparna till byrån, ställde den på plats och titta så fin den blev! För 30 kr... och bild på före renoveringen.

Lite pynt uppe och fröer i lådan. Kungakronan är köpt på Jotex och kom i 2-p, stor och liten, detta är den lilla!

Nu är det läggdags strax och grupparbete hela dagen imorgon.

1 kommentar:

  1. Oj,vad vacker byrån blev!
    Min:
    händiga
    idérika
    ljuvliga dotter, hoppas du sovit gott!

    Puss

    SvaraRadera