9 maj 2009

Plantering och rensning

Jag satte mamma på att plantera dahlia-lökarna som jag fick hem för ett par veckor sedan, det tyckte hon var roligt. Sen fick hon uppdraget att plantera de dahlior och petunior jag frösådde som för länge sedan skulle fått nya krukor, det tyckte hon INTE var roligt. Hon blev inte klar för när hon tycker något är trist jobbar hon väldigt långsamt. Jag gör dem klara imorgon så får hon något roligare att göra!

Dessa har jag frösått:




Själv gav jag mig det ärofyllda uppdraget att kratta klart gräsmattan och det är faktiskt bara en liten liten bit kvar nu. Det tar evinnerlig tid att kratta en 1800 m2 gräsmatta.


Nu har vi ätit stek och tittar på Robinson. Jag föreslog filmen Australia men när jag satt igång den påpekade mamma efter en stund att det inte var svensk text så då fick vi stänga av den för det ger henne inget att titta på bilderna. Får hitta en annan. Jag misstänker dessutom att hon om en stund somnar i soffan ändå ; ) hon var uppe sju imorse för att ta bussen vid 10 och vi pratade vid kvart i ett inatt så många timmar har hon inte sovit. Här är dessutom så frisk luft att de flesta som kommer hit som inte bor i området somnar rätt tidigt.

1 kommentar:

  1. Visst är det en prövning att ha Ma______ på besök och när hemresan närmar sig så vet du att du klarar mycket mer än du tror ;)
    Helgen var trevlig som bjöd på gosigt sällskap, glass o MASSOR av trädgårdsarbete.

    SvaraRadera