27 maj 2009

Liten har ont...

Såg imorse att Baltis hade lite svårt att resa sig men det har jag sett då och då i några månader nu. Inte att han inte kommer upp, han får bara ta sats lite om han legat länge. Men imorse när vi skulle till dagis haltade han med höger bakben och skippade att stödja på det benet emellanåt för han ville ju jogga dit, hade bråttom till Kajsa!

Jag tänkte att det kanske skulle gå över men det var samma visa när jag hämtade honom ikväll. Jag drog och pressade ihop och tryckte och klämde och det enda han reagerade på var när jag böjde hans fot uppåt mot knäet. Det kändes ju lite tröstande för då verkar det inte vara höftleden som gör ont i alla fall.
Han får glukosamin i maten varje dag för flera av hans syskon har problem med lederna. Men eftersom han aldrig har varit aktuell för utställning (inte att han är ful ; ) men det är bara inte vår grej) och därigenom avel har jag inte röntgat, kan ändå inte göra mer än att ge glokosamin och det kostar en bra slant att röntga.

Jag frågade honom om han inte kunde vara frisk tills imorgon för han gör mig lite orolig. Inget svar.

1 kommentar:

  1. Naw stackars liten.
    Vill du skicka koderna för din besöksräknare? Får det inte att fungera. :-(

    SvaraRadera