24 maj 2009

Söndagsresumé och morgondagens planer

Jag har hunnit med allt på listan utom att plocka undan och att packa upp dvd-boxarna så jag är nöjd. Det får bli imorgon såvida vi inte får en enorm uppgift i gruppen inför examination 5 nästa tisdag.
Varmkomposten är tömd och tvättad. Jag ska lägga ett tunt lager kvistar i botten för att garantera lufttillförsel och köpa sågspån sedan är den klar att använda! Sågspånet ska man sprida ut när man häller i avfall och det ska vara 50/50, det behövs tillförsel av kol för nedbrytningens skull. Jag ska läsa på lite mer om hur den ska skötas och funderar på att köpa kompostmask för att skynda på komposten.
Maskrossirapen är äntligen rätt konsistens och färdigpackad!

Imorgon slutar jag 12 och innan jag tar bussen hem ska jag in en sväng på Indiska, för att köpa vad får ni se imorgon...!
Jag hinner vara hemma några timmar sedan ska jag iväg igen för 19-20 är det medeljympa på F&S, kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar