19 maj 2009

Varmkompost


Jag fick en varmkompost för lite mer än ett år sedan som jag använt till trädgårdsavfall. För någon vecka sedan fick jag veta att man kan ansöka hos kommunen om att själv kompostera sitt matavfall och jag skickade in ansökan om det för ca 1½v. sedan.

Idag kom brev om att ansökan godkänts så snart hämtar de nog den lilla soptunnan! Eftersom jag har hund blir det inte så mycket matavfall och det känns onödigt att betala ca 300 kr/år för en eller två pappåsar i en tunna varannan vecka.
Så till helgen ska tunnan tämmas och rengöras för ny användning!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset med datorn! Kul att läsa din blogg också! :-) Ha det bra! /A

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Jag har varmkompost och fick tjata på min kommun att få komposten godkänd. Har nu sophämtning var 8:e vecka.

    SvaraRadera