4 maj 2009

En lååång måndag

Det har varit en lång dag idag. Upptäckte innan jag skulle sova att vi faktiskt började kl 8 idag, alltså blev det en hel timme mindre att sova *grrr*. Så efter 6h vaknade jag av en arg väckarklocka och blev lika arg själv.
I skolan började vi spela ett ekonomi-spel från 70-talet i grupp om 4 st. Ungefär som monopol fast med skogsmaskiner och produktutveckling och försäljningsmöten och marknadssatsningar. Det tog två av de fyra timmarna bara att fatta spelet men nu börjar det bli lite roligt. Vi spelar spelet i tre fiktiva år och gör resultat- och balansräkning och bokslut efter varje år. Och tävlar i halvklass mot fyra andra grupper. På onsdag fortsätter spelet och på fredag är det tenta på spelet? Märkligt. Vi ska i gruppen skriva ca 5 sidor om de val vi gjort och de termer vi stött på. Imorgon är egentligen en ledig dag men gruppen ska träffas ändå för vi fick en läxa till onsdag som vi inte kan göra hemma enskilt.

Efter skolan tog jag tåget till Malmö för att ta bort gelén på mina naglar och jag måste säga att det är hemskt obehagligt att trycka på tangenterna nu ikväll med korta naglar... Resan var riktigt tråkig för jag gillar dels inte tåget och jag fick sitta alldeles själv utan sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar