18 maj 2009

Tidig kväll på bilbingot



Jag kom till bingot 17:15 och tydligen var det inte en viktig tid att passa för de andra kom en bra stund senare. Jag blev tilldelad ett litet hus med lucka, fick ett skrin och lite pengar och när jag kom fanns det redan folk som parkerat sina bilar. 1½h innan start! En annan kvinna kom och vi skulle vara två och sälja bingo-blocken, jag förstod senare varför... det kom lite folk då och då för att köpa block men plötsligt var kön 10 m lång och fylldes konstant på i ca 30 min, vilket tempo!!! Jag tog betalt och min kompanjon gav ut bingoblock!

Jag trodde att vi skulle stå där och sälja tills 21:30 då bingot var slut men fick reda på att efter det att bingot startat 18:45 slutade försäljningen av bingobrickor. Så då räknade vi pengarna och kontrollerade summan mot sålda brickor och sedan gick jag och fick min utlovade lön (korv, bröd och dricka). Det var riktigt roligt och jag ångrar inte att jag anmälde mig, speciellt med tanke på att det inte var hela kvällen. Perfekt väder med solsken, tydligen var det lite lagom med folk idag, vi låg bara på halva försäljningen av bingobrickor mot rekordet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar