20 maj 2009

Världens bästa mekare


Ikväll kom C hit och bytte tändlås och tändstift på Bettan 2! Så nu funkar hon och spinner som den rossliga katt hon är!
Han tittade även på Bettan 1 (cykeln) och smorde kedjan, flyttade bak bakhjulet så kedjan spändes och nu låter hon inte längre som den rossliga katt hon var.
Nu är det bara Bettan 3 kvar som behöver pysslas om (motorgräsklipparen) och som måste målas med rostskyddsfärg undertill. Men det fixar jag faktiskt själv. Det hade jag gjort med cykeln också om jag ansträngt mig men jag avskyr att bli kladdig på fingrarna. Och eftersom han redan var kladdig passade det bra att han fixade det!
C och jag var rörande överens om att det är bra att jag inte fått barn än med tanke på min fantasi vid namngivning.
Jag hade en kanin en gång som hette Kanin. Kanin blev pappa till många små och de fick också heta Kanin. Men mamman hette faktiskt Maja.
Jag hade även lite problem med skaftet till min rosa fina golvmopp, hade skruvat in det alldeles för hårt och fick inte ut det igen. Men det fixade C på ett kick, praktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar