12 maj 2009

Renovering kök

Julen 2006 fick jag välja ett kök från Ikea som julklapp från mamma och det var den bästa presenten jag kunde få för det gamla köket var förfärligt.

Köket hade en bra planlösning förutom att det fanns en dörr till ett sovrum mitt på en lång vägg. Två mindre sovrum fanns i huset bredvid varandra och jag slog ut väggen mellan dem och fick ett stort. Det gjorde att jag kunde sätta igen dörrhålet på väggen i köket och fick en lång vägg som passade till förvaring.


Det gamla köket, kyl- och frysskåpet köpte jag 2005, innan fanns bara en liten kyl och frysbox i förrådet (nu tvättstugan)


Dörren som sattes igen till det gamla lilla sovrummet. Denna väggen var nästan obrukbar och jag ville ha förvaring och arbetsyta


Det var roligt att riva köket...


...men svårare att sätta upp köksskåp med bara två händer!


Dörren igensatt och väggen fick ny väv och målning


Glasdörren köpte jag 2:a sortering på Optimera för 500 kr, nypris 4500 kr, inga synliga fel på den


Jag har ingenstans att stå ute vid dåligt väder så jag fick såga bänkskivan med cirkelsåg i vardagsrummet!


Kakel är fortfarande inte uppsatt men jag har fått draget el och lampor och eluttag uppsatta under skåpen för någon vecka sedan så snart...är kaklet uppe!


Klart! Foto taget idag.

Ikea numerär ekskiva


Ikea Lidingö skåp- och vitrinskåpluckor

Ikea Domsjö dubbel diskho


Ikea Edsvik blandare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar