11 maj 2009

Full rulle måndag

Dagen började med min andra körlektion 10:30 och jag har ju kört en del privat sedan lektion ett i februari. Klart jag tycker att det är synd att jag inte tog körkortet när jag var 18 och hade övningskört mycket men det är inte hela världen. Men då övningskörde jag med automatare och nu är det ju manuell. Jag har blivit bättre vän med kopplingen men en livslång kärlek blir det inte tal om. Amer på Rhodins tyckte att jag hade utvecklats jättemycket och det var ju roligt. Tills att han tyckte det var så bra så att han ville ha ut mig från parkeringsplatsen och ut i trafiken. Då var jag inte glad men det gick ju självfallet hur bra som helst. Jag är bara förståndigt feg och inser mina brister som förare eftersom jag är nybörjare. Men han sa att jag skulle lita mer på min egen förmåga och det var nog första gången någon sagt de orden till mig. Någonsin.
Nästa lektion är på onsdag.

Sedan iväg på föreläsning och direkt efter den en trip till Friskis i Hörby för styrketräning med personlig tränare som jag bokat. Jag måste vidare i träningen och tränaren är jättebra. När jag tog 20 kg mer än honom i benpress tittade han förvånat på mig och jag tittade tillbaka och sa: du har körkort, det har inte jag utan cyklar en mil om dagen. Då nickade han förstående ; )
Vi lade till tre maskiner på mitt schema och anpassade de andra lite och det känns som en rolig utmaning! Jag tränar 12 maskiner x 10 set och har gått från en totalvikt där på 335 kg till 665 så man får säga att det är en utveckling! Men magmusklerna måste jag träna mer sa han så det blir sit-ups på pilatesbollen varje kväll. Och träningsvärken från gårdagens grävande var inte nådig... Fast det värsta jag någonsin varit med om var ett pass på Friskis i Malmö, 60 min skivstång + 15 min intensiv kondis. Det var en fredag och inte förrän måndag kväll kunde jag sätta mig ner på en stola utan att använda armarna som hjälp att komma ner. Det passet startar i Hörby till våren och ni kan tro att jag ska gå på det varje vecka! Verkligen effektivt och dessutom roligt.

Jag tittade på morgondagens schema och bestämde mig nyss för att skippa räknestugan. Det nya grupparbetet startar för vår del på onsdag och vi har fått fyra företag att göra räkenskapsanalys på. Jag fick Husqvarnas årsredovisning för 2008. Tung läsning. Vi ska träffas på onsdag i gruppen och ha handledning på torsdag så jag behöver tid för att gå igenom den. Dessutom har jag tre kapitel i körkortsboken jag ska ha läst till onsdag och gräset behöver klippas.
Min åkgräsklippare är inte klar ännu så jag måste ta hela tomten med motorgräsklippare. Det är ju helt ok med plan mark men det har ju inte jag på baksidan av huset... Åkgräsklipparen måste t.o.m. ha snökedjor för att ta sig uppför om gräset är lite fuktigt och halt. Så det tar väl 3-4h och mer träningsvärk på onsdag ; ) jag får trösta mig med att räkna kaloriförbrukningen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar