16 maj 2009

Namnhalsband

Igår när jag inventerade smyckeskrinet gjorde jag en rolig upptäckt! Jag har antagligen inte tittat i just det facket sedan Carrie Bradshaw i SATC gjorde det hederliga namnhalsbandet inne igen.
Jag har tittat på nätet efter namnhalsband men det kostar ju en rejäl slant att göra i guld.
Jag fick ett tillverkat i silver hos en juvelerare till min yngsta styvdotters konfirmation förra året och det kostade ca 700 kr. Och guld är ju flera gånger dyrare!

Men! Till min fullkomliga lycka såg jag i det bortglömda facket ett bortglömt namnhalsband som jag fick när jag döptes!!! Så glad jag blev! Att jag så fullkomligt glömt bort det när jag ändå har varit på jakt efter ett förstår jag inte! Ekonomin räddad. Extra roligt är ju att det är en doppresent för då det blir mer personligt, tur att det var på mode 1978...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar