12 maj 2009

Tisdagens checklista

Idag har jag fått gjort lite av varje.
Det började med maskrosjakt med en sorgligt knappt halvfull spann och sedan rensade jag den sista planteringsboxen på stora uteplatsen som mamma inte hann med i söndags.
Efter det klippte jag gräset med motorgräsklipparen och det tog några timmar men inte så många som jag befarat!
Jag har även funderat ett tag på att rensa häcken från ogräs och startade det projektet och hann halvvägs. Har även fått tillstånd av grannen att rensa hennes sida också annars känns det inte så lönt för häcken är ju fortfarande liten och gles och jag ser det som finns på hennes sida också.


Före och efter!


Häcken är lång och planterades 2007


Min fina berberisbuske jag fick av Lina förra sommaren när de skövlade sin trädgård! Den trivs och har tagit sig bra.

Kajsa har också hunnit med ett besök i eftermiddags och Karin stannade till på sin löptur för att hämta upp rymlingen. Hon hade nog haft det tråkigt på Lilla Ylleröd när det bara fälldes träd och tyckte att en tur till Loarp var ett säkert kort för lite klapp och lek!
Klant-Baltis fastnade med foten i trappan till uterummet mellan trappstegen och tjöt som tusan innan jag fick loss honom. Så slutade deras playdate.

Nu är kvällsmat avklarat och jag ska strax läsa kapitlen i körkortsboken. Dammsugning har också hunnits med, vi gick ut och in från trädgården med skor hela helgen så det var ganska smutsigt!

Imorgon är det grupparbete på förmiddagen, föreläsning på eftermiddagen och sedan körlektion!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar