1 maj 2009

Tentaångest

Det är något jag inte lider av trots att mitt förnuft säger att jag borde ha det till ekonomi-tentan imorgon! Jag har ställt in mig på omtenta och blir därför varken ledsen eller förvånad om jag får IG. Jag förstår verkligen inte hur vi på fem veckor ska kunna enligt läraren vara kompetenta nog att sköta löpande redovisning och göra bokslut till ett mindre företag plus att kunna all teori med termer, principer och regler. Vansinnigt. Dessutom anser jag och större delen av klassen att denna kursen förespråkar memorering och inte inlärning och det är ännu mer vansinnigt. Hur bra är undervisningen om man glömmer kunskapen pga att man bara har memorerat den några veckor efter tentan??? Tydligen är det omtenta den 11 juni så jag vet vad jag ska göra den 11 juni haha!
Jag har ju några timmar kvar att MEMORERA anteckningarna.

Well, tänk på mig mellan 10-15 imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar