8 maj 2009

TGIF

Thank God it´s Friday...

En lång dag har det varit och ändå fick vi generöst nog sluta en timme tidigare! Seminariet gick bra idag och vi hade ett nästintill komplett arbete. Under seminariet antecknade vi vad de andra grupperna tagit upp som vi själva ansåg att vi kunde haft med och vi ansåg bara i gruppen att vi skulle komplettera med verksamhetsplan, horisontell- och vertikal ekonomistyrning och något mer som inte riktigt fastnade. Nu är arbetet inlämnat och 1,5 p avklarade ; )

När jag hämtade Baltis på dagis var ingen hemma så jag lät honom leka lite med Kajsa (hunden som bor på gården) innan vi skulle cykla hem. De sprang runt på baksidan och plötsligt blev Baltis skitarg och började skälla och jag såg att kalven Lilja hade rymt och stod mitt i jordgubbslandet. Baltis började jaga henne så hon flydde in i hagen igen och K berättade när hon kom hem (med en djup suck) att det inte fanns el i elstängslet så det var inte konstigt att hon rymt. Baltis var i alla fall nöjd med sitt bidrag och kom för att få en liten klapp.


Kajsa Varg, Baltis bästis. Det är den smartaste hunden jag träffat på och man ser liksom att hon tänker när man ser henne i ögonen. Baltis har motsvarande ingenting i blicken när man tittar på honom. Han är väldigt lättlärd (har lärt honom att kissa på kommando) men kan inte själv räkna ut saker och ting. Kajsa däremot vill leva sitt eget liv utan regler och än om hon fattar vad man vill att hon ska göra blir det bara så om hon tycker likadant. Ett exempel är att de har lekt tillsammans i fyra år och hon har hela tiden kunnat öppna dörrar åt båda hållen. Om Baltis vill ut sitter han handikappad tills man öppnar, han har alltså inte fattat hur hon gör efter fyra år ens...

Jag hade planerat att jogga en tur men när jag tittar ut är det inte så frestande för det blåser och himlen är oroväckande grå så det får nog bli en tur imorgon förmiddag innan mamma kommer.

Ikväll ska jag ta en riktig skönhetskväll med dusch och hårinpackning, fotbad och pedikyr. Och film, god fredagsmat och en liten godispåse!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar