7 maj 2009

Sugen på tårta

Just nu skulle jag göra vad som helst för en bit tårta, antagligen för att maten inte innehöll särskilt mycket socker haha! Bra och dåligt samtidigt. Tårta är bland det bästa som finns.

På min födelsedag har jag aldrig kalas utan jag gör något som JAG tycker är jätteroligt, själv eller med sällskap. Min dag är bara min och kalas kan man ha en annan dag om man tvunget vill det. Jag brukar åka på någon utflykt och i år lutar det nog åt en shoppingresa till min älskade gamla hemstad Köpenhamn.
Hur som helst så avslutas dagen alltid med en prinsesstårta som jag bakat själv och äter framför tv:n med sked. Bara jag får äta av tårtan... : )


Denna bakade jag på påskafton i år och var som en prinsesstårta med björnbärssylt istället för hallonsylt. MASSOR av marsipan mums! Kycklingen var rolig att göra och roligare att äta.



Sommartårta med exotiska frukter och dekorationer av ätbara fjärilar och blommönster. Födelsedagspresent till K på Lilla Ylleröd förra sommaren.



Apelsintårta bakad för ett par år sedan med dekorationer av physalis och egenhändigt rullad mörk choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar