12 maj 2009

Gamla och nya bilder!

Jag hittade lite bilder på huset och tomten från 2004 när det köptes som jag scannade in och tog nya från ungefär samma vinkel, hur roligt som helst att se skillnaden på både trädgård och stuga!


Bild tagen från trädgårdsskjulet och upp mot huset. Huset målades förra sommaren och på gräsmattan ser man tecken på att en hund flyttat in i form av en boll!!!


Förutom ny färg på gäststugan har det blivit nya rabatter utmed lilla uteplatsen och en trädgårdspaviljong inhandlades i Oxie från annons på Blocket för 400 kr förra sommaren! Granarna i bakgrunden har rensats från döda grenar och skalats av så det är bara stam utan grenar upp till 2m.


Stora uteplatsen har förändrats en del! Förra sommaren tröttnade jag på att det var full insyn och köpte virke av sibirisk lärk samt spaljéer och byggde planteringslådor. Satte klematis i dem så att det sommartid när man nyttjar platsen blir som en vägg av blommor. De två stora tujorna sågade jag ner förra sommaren när boxarna skulle byggas (förlåt Finn...) och rötterna fräste J bort för några veckor sedan så nu är det snart rabatt där också. Fast jag funderar på att ta bort eller i alla fall kapa ner granarna en bit som stär längre till vänster för de tar all sol från ca 15:30.


Vy från gaveln ut mot grusvägen. Det är en återvändsgata så inte många kör där. Det tog mig tre somrars grävande att få bort den fula gröna tuvan av vad-det-nu-är. När jag grävde rabatten igår hittade jag rotrester av klätterros med oläslig namnsort men inköpt på Öspab! De var döda och det var ju synd.

Bordet byggde jag för två år sedan, tröttnade på att inget bord var djupt nog för en normal peng så att man kan ha maten i mitten av bordet och ändå ha gott om plats för tallrikar och glas. Så efter ett besök på gamla hederliga Linderöds Träindustri och 500 kr fattigare var det bara att börja snickra. Det har stått ute året om i två år så jag måste måla om det snarast. Det mäter 1.90 x 1.40 m!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar