23 maj 2009

Paket från Odla.nu...

Jag hade paket från Odla.nu att hämta i Tollarp så efter ett shopping-stopp på Citygross i Höör körde vi dit och jag körde hela vägen! Min vän J var supersnäll och gick promenad med Baltis på eftermiddagen så han hade det bra hemma själv, det är ju så sällan han är det så han njöt nog av friheten att sova i soffan...!

Jag hade beställt detta,


Hösthallon Elektra, 6 st 59 kr/st. Dessa hösthallon är en ny sort och mognar lite senare vilket gör att hallonmasken inte hinner lägga sina larver. Bären är ca dubbla storleken dessutom.


Klematis Arctic Queen, 79 kr. Vita dubbla blommor ca 10-12 cm i diameter, härdig till zon 4-5 och blir ca 2,5-3 m hög.

Från Tollarp körde jag hem till Linderöd där jag blev avlämnad och vi lastade av allt vi handlat!

Nu ska jag laga en sen men snabbgjord middag av varmrökt lax, pressad potatis och creme fraiche med svart kaviar och rödlök. Trött i kroppen efter lite sömn och fullt schema och trött i huvudet efter ca 3 timmars övningskörning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar