9 maj 2009

Inspiration inne - inredning badrum/hall

Jag sparar alla vackra bilder jag kommer över med inredning inne och ute till mitt framtida drömhus. Min stil är engelsk imperial och fransk lantlig shabby chic. Samma rum har svårt att kombinera de två stilarna på ett snyggt sätt då den engelska är mörk och den franska mestadels är vit.


Jag gillar vasken här. Den är gjord av ett gammalt sybord i gjutjärn från typ Singer och ett keramikfat anpassat med rör och lagd mosaik ovanpå. Färgerna får gärna vara mer diskreta för min del så man inte tröttnar för det ska ju gärna hålla några år med tanke på allt jobb som lagts ner.


Villeroy & Boch toalettinredning


Här älskar jag det rena intrycket i rummet, stor öppen yta och rå finnish. Svulstiga detaljer men det passar med det övriga som är så enkelt.






Badkar är uppenbart ett måste för mig! Tyvärr är mitt badrum här för litet för ett badkar plus att vattenberedaren hade inte klarat att fylla det ens...


Vackra speglar



Denna hall är ju en dröm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar