31 maj 2009

Mors Dag

Denna dikt är från mitt hjärta till ditt hjärta, min mamma.

Du fostrade mig till den jag är och lade grunden till allt jag kan och någonsin kommer att lära.
Du har gett mig styrkan att se mina svagheter och förmågan att tro på mig själv.
Du gav mig ambitioner att nå stjärnorna och inte nöja mig med livets smulor.
Du är den enda jag behöver när jag har det svårt och dina råd är min vägvisare för du är klok och stark och rättvis.
Du är den enda som burit mina sorger tillsammans med mig och när jag inte orkat längre har du räckt ut din varma och kärleksfulla hand och hjälpt mig upp igen.
Du har visat att det räcker med bara oss två för att vara en familj och allt vi varit med om tillsammans har gett oss ett band som ingen och inget kan bryta.
Ett band som gör att vi kan skratta och gråta och bråka.
Ibland behöver vi inga ord, bara en blick som båda förstår.
Alla val du gjort sedan den dagen jag föddes har du gjort för mig och för det finns det inga ord i världen som kan beskriva min tacksamhet.

Det finns ingen större kärlek i mitt liv än den till dig, min mamma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar