3 maj 2009

Kiviks Trädgård AB



J kom och hämtade mig vid tio och första stoppet på utflykten var Kiviks trädgård! Baltis fick följa med in eftersom det inte fanns någon skugga på parkeringen och han charmade som vanligt en del folk! Det trista är bara att när folk klappar honom och sedan slutar ger han ifrån sig ett skall, det är inte alltid jag kommer ihåg att informera vederbörande om detta...
Tanken men detta stopp var att köpa fler Troika-rosor som det stod på deras hemsida att de hade men det var bara ljug... och ingen annan ros frestade heller. Så istället blev det...
...en svart och en vit vinbärsbuske till det nya fruktlandet som ska grävas, 80 kr/st
...en planta rabarber så nu har jag fyra plantor! 45kr
...en röd frilandstomat, dansk export, 15 kr.
...en gul tomat "golden queen", 15 kr.
...en röd busktomat "sub arctic", 15 kr.
...en klematis "Vyvyan Pennell", kolla blomman!!! Har aldrig sett denna med dubbla blommor förut så den fick följa med hem, 140 kr.
Tomaterna ska jag sätta i större krukor och förvara inne i uterummet. Då jag inte har något växthus *snyft* får det bli det näst bästa. Solen står dock bara på under morgonen och tidig förmiddag där men det är hyfsat varmt i alla fall. Förra året fick jag en mängd fina plantor tomat och paprika som min vän L hade fött upp från frö och jag provade och misslyckades att ha dem utomhus vid södervägg.
Klematisen vet jag inte var jag ska ha ännu men jag hittar en bra plats säkerligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar