21 maj 2009

10 Hushåll



Idag har Lilla Ylleröd 10 Hushåll, flera hushåll i området har gått samman och turas om att vara hos varandra och göra allt möjligt från att måla hus till att gräva trädgårdsland. Idag är uppgiften mest att samla ihop flis och reparera marken efter skogsmaskiner som fällt hundratals träd på deras marker.

Jag stack dit vid halv nio och fixade frukost tills att de kom vid 9 och sedan grävde jag upp jordgubbsrevor i Karins jordgubbsland.
Mycket jordgubbar blir det!!! Riktiga plantor är de först nästa år. Jag har hittat en annons på pallkragar i Malmö och väntar på svar om när man kan hämta dem. Jag vill ha sex stycken fullproppade med jordgubbsplantor så det behövs tre spannar till. Men jag rensade bara 2 av 10 meter av hennes jordgubbsland så där finns mycket att hämta.
Ska tillbaka dit nu 13 för att ordna lunchen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar