25 maj 2009

Måndagkväll

Ja idag blir det ett bättre-sent-än-aldrig-inlägg.

Jag kom på imorse (då jag tillika snoozade för länge pga att jag inte kunde somna igår) att jag inte hade innehållsförteckning på sirapsburkarna. Det är ju ganska viktigt så jag skrev snabbt ut etiketter och fixade det. G fick sin burk idag och blev jätteglad, F messade att hon var sjuk så jag tog inte med hennes.
Skolan idag var bra och gruppen satt kvar efter föreläsningen i ett par timmar för att strukturera upp grupparbetet.

På vägen hem blev det ett pit-stopp på Indiska och i påsen som följde med hem låg nya knoppar till byrån och denna korgen, ca 15 x 25 cm och...

...ska sättas upp i uterummet på väggen (stålram i ovankanten så den kan skruvas upp) och i den ska jag ha trädgårdshandskar, 69:50 kr

Jag tittade in i lanthandeln hemma och köpte planteringsjord, U körde hem den och levererade samtidigt fönster jag fått av Karin på Lilla Ylleröd. Det är deras gamla dubbla sovrumsfönster som jag ska bygga ett miniväxthus av.


Kvällen har bestått av att måla byrån från auktionen. Jag grundmålade den igår och idag har den fått två lager vit färg.

Gamla och nya knoppar! De nya från Indiska är i porslin och kostade 19:50 kr/st och har blått mönster.
Bild på byrån kommer imorgon då den torkat och knopparna är på plats.

Det blev ingen träning på Friskis idag för en nerv har kommit i kläm i armen och den är ganska oanvändbar idag, går säkert över tills imorgon.

Föreläsning imorgon 9-12 sedan ska jag direkt till sommarjobbet för upplärning! Vet inte när jag kan åka hem så jag tar med träningskläder om armen är bra för då tar jag ett pass styrka som kompensation för missad träning idag.

1 kommentar:

  1. Hej! Ville bara titta in och säga vilken fin blogg du har. /Emma

    SvaraRadera