23 maj 2009

Underbar lördag!

När klockan ringde imorse vid 08 ångrade jag att jag bestämt Tyringe eftersom jag inte gick och la mig i tid igår kväll. Men jag kom upp och fick duschat och rastat Liten och piggnade så småningom till!
Jörgen kom hem till mig vid 09-snåret och vi gjorde klart mackorna till picknicken. Sallad med skinka/ost och quinoa hade jag fixat igår kväll (inatt kl 01...).
Han hade köpt med sig presenter!
Dvd-förvaring till 390 skivor, 2 st boxar, en hade jag redan som rymmer 500 skivor.
Vi styrde kosan mot Tyringe auktionskammare och jag körde ända tills vi kom ut mot 23:an för där var 90 och jag kände mig inte redo för det innan nedväxling sitter som berget. När vi kom in på 70-väg var tiden lite knapp så han körde den sista kvarten. Vi ville ju ha en stund att gå runt på visningen innan auktionen började.
Först ropar de det som finns utomhus på borden och andra utomhusgrejer sedan går de in och tar finare möbler och porslin, lampor och tyger.
Tyringe auktionskammare
Jörgen köpte en låda blandat porslin för det fanns tre muggar i den han ville ha. Lådan kostade
30 kr (priset är inkl. slagavgift) och jag fick ta vad jag ville av det andra i lådan och det blev,
Porslinsburk ca 15 cm hög, 10 cm i diameter
Glasunderlägg, 6 st
Själv ropade jag in detta,
Liten byrå, ca 50 cm hög. Ska målas vit och sättas i uterummet med växter på och fröpåsar i lådan, 30 kr.
Vit piedestal ca 80 cm hög, 30 kr. Ska stå utomhus med hängpetunia på.
Svampkorg (den vänstra), 30 kr. Har letat ett tag efter en men ny kostar de mellan 149-249 kr. Mamma har redan börjat prata om årets svampturer så en korg är bra att ha istället för plastpåse! Den högra får jag spara till plantering av julgrupp.
Vi stannade en stund när de ropade på objekt inne men det Jörgen var intresserad av gick för lite mer pengar än han tyckte det var värt. Jag väntade på en vacker grammofon men när utropet startade på 2000 kr skrattade vi och gick mot bilen.
Från auktionen körde jag mot Tyringe FMC (förmedlingscentralen) dit vi brukar åka och jag fick köra vänster i min första rondell! Det gick bra men det var lite nervöst.
På FMC hittade jag detta,
Söta trädgårdshandskar, 8:90 kr/st
Vackra plastväskor (ca 60 x 40 och 40 x 30 cm), 19:90 kr och 9:90 kr. Den stora ska jag ha pantflaskor i och den mindre får ligga i väskan och användas till matvaror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar