22 maj 2009

Bra och dålig fredag

Efter att jag lämnat Lillen på dagis tog jag bussen till K-stad för körlektion vid 11. Jag hade två inbokade lektioner med en körlärare jag inte funkar så bra med men bokningarna gjordes innan jag hittat en annan bättre och jag ville inte avboka för den andra hade inga tider alls.

I söndags gick det ju väldigt bra med nedväxling och vi körde max i 3:an. En stor anledning till att jag är mindre förtjust i denna läraren är att han lyssnar inte på mina behov och han passar bäst som lärare åt yngre som är mer våghalsiga. Direkt ville han ut i trafiken och det var ju ok men han dirigerade mig på vägar där jag förutom det nya momentet med annan trafik även skulle köra i 5:an och växla ner. Lite för stort språng från söndagen tyckte jag. Men han lyssnade inte och det gick ju bra men ibland var jag för snabb och ibland för långsam eftersom det var så mycket nytt så jag kände det som ett ganska stort misslyckande och var halvt gråtfärdig när vi kom tillbaka. Men nästa lektion vid 14 gick bättre och varför förstår jag inte riktigt. Vi körde till en plats utanför stan där vi skulle gå in på moment 4, stanna och starta i lutning upp och ner och det har jag ju fått träna på här hemma då det är mycket backar och ett givet moment vid motorstopp i just backar. Så det momentet godkände han och när vi kom tillbaka tyckte han att han kunde godkänna moment 3 också med nedväxling. Han sa till mig när jag blev förvånad över att jag godkändes på moment 3 att jag är väldigt pedantisk och har höga krav och att jag faktiskt är duktig. Det kändes ju skönt och jag gick betydligt gladare därifrån!

Imorgon är det auktion i Tyringe och jag ska köra, på väg hem ska vi köra i sådan trafik att jag ändå får träna mer på nedväxlingen tills jag själv känner att det sitter bra.

Efter körlektionerna tog jag bussen till Hörby och Friskis. Började med löpbandet och sprang på 9.0 i 15 minuter och 10.0 en minut så det var förbättring från förra gången och än om jag kunde längre tycker jag det är ok med att inte pressa kroppen, jag skulle ju träna 60 min core efteråt!

Nu är det sallad och dusch på schemat sedan en tidig kväll för vi ska ju iväg tidigt imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar