8 maj 2009

Ben & Jerrys

VAAAAARFÖR har B&J fått nya smaker??? Jag älskar att prova nya matvaror men dessa får jag ju inte ens sukta efter för mitt eget bästa. Jaja, här är lite matporr för er som faktiskt får testa.
De har förresten en tävling på sin hemsida där man kan vinna en resa till dominikanska republiken för att besöka en fair-trade farm tillsammans med Ben, Jerry och deras smaktest-piloter!


B&J Jamaican me crazy (solig ananassorbet med sköna spiraler av passionsfrukt)



B&J Mango Berry Swirl (läskande mangosorbet i en virvel i en sorbet på blandade bär och mangobitar)




Eftersom jag inte har testat dessa ser min top-3-lista ut såhär:

  1. B&J Caramel chew chew (kolaglass laddad med rejäla bitar av chokladdoppad kola och virvlar av krämig kolasås)
  2. B&J Half baked (en galen blandning av choklad- och vaniljglass laddad med fudge brownies och bitar av chocolate chip-kakdeg)
  3. B&J Cookie dough (vaniljglass generöst blandad med oemotståndlig chocolate chip-kakdeg)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar