28 maj 2009

Pallkragar


Jag hittade en annons på Blocket igår på pallkragar som jag svarade på. Min vän J sa att han kunde hämta dem imorgon i Hässleholm och jag ringde annonsören för att beställa. Det blir 4 st med måtten 1800 x 800mm för 80kr/st och 4 st 1200 x 800mm för 60kr/st. Ok pris för begagnade.

Jag ska använda dem till odling och ha jordgubbar i de flesta. I helgen ska jag lägga ut byggplast på marken där de ska stå och även klä dem invändigt med plast för att de ska hålla längre. När skatten kommer ska jag beställa singel och lägga i gångarna mellan dem. Eftersom det är plast på marken hoppas jag att det håller det mesta ogräset borta.

Som jag längtat efter att få pallkragar!!!

Jag ska köpa mossgrön färg imorgon i Hörby och måla dem med, smälter in fint i trädgården och blir en snygg kontrast mot den grå singeln.
Fick nyhetsbrev från Odla.nu och självklart var jag en slant fattigare några minuter senare... paketen brukar komma snabbt så snart får ni veta vad som beställts! Trodde inte i min vildaste fantasi att min största hobby skulle vara trädgård när jag får några år sedan struttade runt i stilettklackar och bodde i Köpenhamn. Men det är ju det som är spännande med att leva, man vet sällan hur nästa väg ser ut när man kommer till ett vägskäl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar