15 maj 2009

Jag bor på landet...

Förra sommaren var mamma och hälsade på och som vanligt påtade vi i trädgården. Det var kvällstid och plötsligt kom mamma smygande runt knuten till mig på baksidan och viskade med hysterisk blick...

M: det står kossor på framsidan
J: vad då kossor?
M: det står kossor på framsidan...FLERA STYCKEN!
J: exakt VAR är de?
M: på gräsmattan hos grannen
J: vad gör de?
M: äter hans gräs
J: då var det tur att jag klippte mitt idag för då kommer de inte in och trampar ner här
M: vad ska vi göra?
J: vi går och tittar på dem
M: men de är ju bara några meter bort
J: jag ringer Lilla Ylleröd så får de komma hit och fösa in dem i hagen igen
M: skynda dig!
J: jaja, jag hämtar kameran också

1 kommentar:

  1. Förstår din mamma det är inte så ofta man står öga mot öga med en ko. :)

    SvaraRadera