4 maj 2009

Vår ruset 2009

Jag var hemma hos mamma vid 15 och åt lite sedan hoppade jag rakt ner i hennes säng och tog en välbehövlig tupplur tills 17:30 då Lina ringde och sa att de var i Lund. Jag gick upp och bytte om och strax efter 18 mötte jag upp henne och M och promenerade bort till Stadion som bara ligger en bit från mammis. Lina och M promenerade så vi skiljdes åt och startade i olika grupper (jag i jogging-gruppen). Uppvärmning 18:20 och min grupp startade till Blosson Taintons konferencier-pep-talk 18:40. 19:14 spurtade jag i mål efter 5 km utan en enda paus!!! 34 min på 5 km blir ca 7 min/km. Har ingen aning om vad jag presterat på träningen till tävlingen då jag inte mätt sträcka eller tid. Jag är supernöjd och gick stolt som jag vet inte vad runt med min medalj om halsen! Väntade på Lina och M och när de kom i mål tog vi en liten fikapaus och promenerade sedan hem till mamma. Jag fick present av mamma som jag bloggar om imorgon!

M släppte snällt av mig i Linderöd vid 22 och efter att ha cyklat i beckmörker och hämtat Baltis på dagis är jag nu hemma igen! Ska hoppa in i duschen och sedan rakt ner i en snart varm och skön säng!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar