9 juli 2009

Vackra Maltesholms Slott

Att jag inte vetat hur vacker slottsparken är! Då hade jag garanterat varit en flitig gäst där och kommer definitivt att åka tillbaka snart.
Parken är öppen för allmänheten (hund ska vara kopplad) 25/5 - 15/10 kl 10:00 - 17:30.

Vägen från Östra Sönnarslöv mot Tollarp. Sväng vänster här i korset för Maltesholms Slott! Det är verkligen en imponerande stenkorsning! Fansiken vilket slit när de byggde denna för hand.
I love informationsskyltar!
Närmre än så får man inte gå, det är privatägt. Uppfört 1635-1638 av Malte Juul och ombyggt på 1780-talet. Har ägts av släkterna Juul/Ramel, De la Gardie och nu Palmstierna.
Läs mer HÄR om slottet!
Ingången till stallet är inte nådig...
Vägen upp mot parken efter att man passerat borggården.
Suck... tänk om man kunde ha detta som hemadress...
Vilket lusthus...
Jag vill också ha ett orangeri : (
...med persikor, fikon, vindruvor, bananer och kiwi...
Här parkerade vi oss med filtar och god matsäck. Baguetter, bananer, cola, lösgodis, macadamianötter och ballerina-kex!
Joakim fattade inte varför flugor alltid gillar honom. Jag märkte inga men jag doftade ju blommor och han... något annat kanske ; )
Baltis kelade frivilligt med Joakim på hans filt...
Medans jag fick tjuvhålla min älskling för att få en puss. Tjejbaciller säg?
Min lilla lilla hund. Älskar honom så! Han bryr sig inte om jag missat att fixa håret eller är osminkad, idag båda delar! Han ser kanske lite obekväm ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar