15 juli 2009

Jobbonsdag med "Listan"

Det gick galant på jobb idag, jag lärde mig tipset. Jag som aldrig spelar. Vad är en lottorad undrar jag, och Joker? Men det gick.

Kära grannen ringde mig när jag handlade efter att jag slutat, "såg att du satt i kassan när vi kom in men inte nu när vi betalat, har du slutat, vill du med hem?". Gud så tacksamt, jag rusade när jag plockade det sista och några minuter senare satt jag i deras bil. Lyx. Kom hem en 45 minuter tidigare. Men imorgon måste jag promenera till bussen men det gör inget, bara bra med motionen.

Jag har en liten lista i kassan där jag fyller i grejer. Så fort något åker förbi som jag inte sett förr eller tycker ser extra gott ut eller kommer på att jag behöver så skriver jag det på min lista. Idag skrev jag ner Tigermelon, Wasa Kanelknäcke, Ajax allrent Syrendoft och rosa marsipantäcke med jordgubbssmak. Köpte allt.

Nu är det joggdax sedan taco-dax och sedan nannedax. Firar ikväll mitt färdiga projekt med texmex som en klapp på ryggen. Många x.


Plockade förresten årets första amerikanska blåbär idag (näst första, grannen fick det första i helgen). Stora.

1 kommentar:

  1. Har Ajax med syrendoft och den är underbar!! Ett av mina köpa från min städmani runda på CG :-)

    SvaraRadera