27 juli 2009

Dessa dieter...


God och nyttig frukost/lunch blev det! Mackor med västerbottennost och ekologisk fil med plommon, banan och hemmaodlade blåbär. Jag har aldrig provat en annan diet än sunt förnuft.
Visst sticker jag in måltidsersättningar emellanåt men jag tror på "lagom av allt". Jag hade kunnat rasa i vikt med en speciell diet men hur hade det gått när jag skulle återgå till vanlig mat?
Jag kan inte leva ett liv utan bröd och potatis, det går bara inte. Så lagom mängder bara när suget kommer på av det goda. I kombination med mycket motion kan man äta som vanligt men i mindre mängder. Jag har fått bort 14 kg drygt sedan februari och det är med motion 4-5 dagar/v i blandade former och i starten använde jag viktklubb.se för att lära mig vad och hur mycket och i vilken kombination jag kan äta.
Kroppen behöver fett så jag smörar mina mackor och har cognacsmedwurst på men nästa mål kanske jag har bara keso och grönsaker på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar