28 juli 2009

Sovmorgon men ändå för lite

Jag ser ju på klockan som är kvart i elva att den är jättemycket. Ändå svider det i ögonen som tusan. Flickorna sov ju mellan 24 och 11:30 igår så de hade inga som helst planer på att somna igår i rimlig tid.
Jag däremot som var uppe tidigare hade gärna somnat vid midnatt men fick tappert sitta uppe med dem ett bra tag. Det där med hänsyn är tyvärr inte deras starka sida och har heller aldrig varit så att be dem vara lite tysta hade inte fungerat.
Det är inget jag heller kan lära dem ordentligt på de få helger jag har ; ) Så klockan 03 öppnade de sovrumsdörren och sa "nu går vi och lägger oss"... jaha ja.

Var uppe på toaletten i morse och de hade inte släckt lampan vilket är ganska vanligt. Det är en sådan typisk slarvig grej de gör för att de har någon där hemma som bara muttrar och gör det åt dem eller inte bryr sig. Jag kan riktigt se hur min mamma hade reagerat. Hon hade gått in på mitt rum, väckt mig oavsett tidpunkt och sagt åt mig att gå och släcka lampan. Trött och sur hade man varit men poängen är att man hade lärt sig. Jag orkar inte ta den striden med flickorna för de hade behövt vara här oftare det har jag förstått, jag har stridit i några år nu...

Busungar. Älskar dem.

1 kommentar:

  1. Vilken monster-mamma du haft i uppfostringssyfte, något ättrig av sig! Förstod hon inte att unga människors tankar är sysselsatta med att lösa världsproblemen, bl.a.
    Ha det fortsatt mysigt!
    Älskar er alla 4!

    Puss, Ma___

    SvaraRadera