24 juli 2009

Betongkonst!

Vi stannade till på väg hem på Lilla Ylleröd och fick med oss ett par rabarberblad som vi tänkte göra fågelbad med!
Malena Skote, Betong som hobby, AdLibris, 142 kr
Jag köpte förra året en bok om betong men inte haft tid att göra något från den.
Först hämtade vi jord och formade det till en kulle innan vi la på bladen. Det stod sand i boken men jag hade bara jord.
Blandade finbetongen (1 säck ca 49 kr) och smetade på!
Det blev lite betong över i 10-litersspannen så jag tog en gammal godisburk jag brukar så fröer i och la ner en kvist ormbunke. Först oljade jag insidan av burken.
Klara!
Majken fick göra ett eget blad som hon ska ta med hem till sin trädgård.
Nu ska det torka ett par dagar innan bladen tas bort, sedan ska det torka ett par dagar till. Varje dag tar vi bort presenningen och vattnar betongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar