12 juli 2009

Efter löpturen

Blev lite försenad till mötet med Emma vid brevlådorna för jag fick ett oväntat besök just innan som innebar en guidning av trädgården men det var bara roligt! Så nu har min pallkrageodling fler fans än bara grannen!
Det kändes lättare att jogga idag än i torsdags så nu börjar kondisen komma tillbaka igen! Nästa tur blir på tisdag.

Nu är jag snart nyduschad och ska krypa ner i soffan med kvällens läxa i sommarkursen. Kommer inte bli klar innan deadline vid midnatt så jag lämnar in den under morgondagen istället. Den blir bara rättad senare och eftersom kursen är en repetition av de två år jag redan läst PA så handlar det inte om att klara den eller inte utan mer om att finslipa inlämningarna så att betyget blir högt.

Lade förresten märke till igår på jobb hur många som betalar med kort där beloppet inte medges. Kan ju bero på många anledningar men själv gör jag alltid en sms-koll på saldot innan jag handlar mat så att jag vet vad det finns att tillgå. Med tanke på hur generade många blir hade det kanske varit en god idé för dem också. Jag säger inte högt till kunden som många andra både i min butik och i andra att det inte finns pengar på kontot, jag frågar lite tyst och diskret om de har ett annat kort att betala med, de förstår ju ändå vad jag menar! Jaja, bara en sak jag kom att tänka på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar