20 juli 2009

Körlektion 10 + 11

Ja då har jag haft dubbellektion idag, att jag inte alltid haft det känner jag nu. Så mycket mer man lär sig, hinner komma in i det ordentligt innan tiden går ut och man måste tillbaka igen.

Moment 8 började vi med vilket är bl.a. stor och liten landsvägskörning. Gick ju bra och sedan testade vi kraftiga inbromsningar i 50 och 70. Läraren sa till mig att jag skulle föreställa mig en bebis på vägen...
Det är förresten den härliga 60+ läraren som är Stockholmare och har jobbat flera år på körskola i Thailand och vill ha pling-plong-musik i bilen ; )

Moment 9 var körning i tät stadstrafik och det gick också bra. Jag ska super-plugga trafikskyltar bara...!

Så nu är jag enligt läraren redo för att boka in halkan och ska imorgon förmiddag plugga teori om cirkulationsplats till dubbellektionen imorgon eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar