18 juli 2009

En arg vädergud

Jag satte klockan på halv sju men har vaknat sporadiskt av åskan den senaste timmen och för fem minuter sedan kände jag mig pigg så det var bara att passa på att stiga upp för det händer ju aldrig.

Det regnar något så kopiöst att hängrännorna inte fort nog forslar vattnet utan det ser ut som vattenfall utanför fönstren. Och det mullrar ordentligt. Och jag ska cykla iväg om 40 minuter... trevligt?!

Men först frukost och sminket får jag ta med till jobb för det hade runnit av alltihop annars. Ska leta fram regnstället tror jag, hihi! Skulle haft ett ställ till Liten också, ska ju lämna av honom på dagis och han kommer att vara totalt dyngsur. Jaja, det är bara vatten. Åskan är mindre trevlig att cykla i.

Tur att Uffe igår påpekade att jag nog skulle ta in de fyra säckar grovbetong jag fått levererade, ifall det skulle regna inatt! Och att jag då även plockade ner tvätten som hängde på tork. Och jag behöver ju inte ens fundera på att vattna uteblommorna den kommande veckan oavsett hur soligt det blir för det här är ju inte klokt så mycket vatten det kommit.

Tycker riktigt synd om alla dem som som besöker musikfestivalen och tältar utanför byn, jag hade ju satt mig på första bästa buss hem och lämnat tält och allt.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar