18 juli 2009

No more granträd


Ja såhär höga VAR granarna tills för ett par timmar sedan. Projekt nummer 4 kan man kalla det har varit på funderingsstadiet i ca 5 år och på planeringsstadiet i ca tre veckor. Eftersom det står tre lika höga granar på andra sidan blir ju inte inramningen den samma runt huset om de på ena sidan kapas... å andra sidan får jag kvällssol till i alla fall 20-tiden om de kapas.
Kvällssolen vann. Men det sved.
Uffe från Lilla Ylleröd kom hit med motorsågen vid 17 och satte igång. Jag höll i repet och kollade att inga bilar kom körandes.
Nu är det träden på andra sidan vägen som syns istället och de kan jag ju inte göra så mycket åt. Får verkligen hoppas att solen går precis ovanför dem så att jag inte kapat mina granar förgäves : ) hur som helst så blev uteplatsen bra mycket ljusare.
Nu är det dags att plocka undan röran här hemma medans maten görs klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar