23 juli 2009

Det svider i plånboken...


Joakim, grannen och jag tog ju en trip till ÖSPAB handelsträdgård och handlade på oss rejält. Joakim och jag har ju varit där tillsammans förut och hans första fråga är alltid:
"-hur många vagnar ska jag ta?".
ÖSPAB i Östra Sönnarslöv
Såhär såg bilen ut efter ÖSPAB. Inte så farligt.
Sedan kom min granne med förslaget att vi skulle åka till Solhaga handelsträdgård vid Norra Åsum och jag hängde på direkt för där har jag aldrig varit. Måste erkänna att ÖSPAB nu fått en allvarlig konkurrent. Tjocka fina plantor och MASSOR med krukodlade rosor!
Himmelriket!
Och detta var bilen efter Solhaga.
Blommor överallt. Vi fick pressa oss in.
Nu har jag en del som ska planteras... Love it!!!
Grannen har hjälp med att jämna till marken på sin sida idag och det blir supersnyggt! Jag frågade om han mot en penga kunde ta med sig allt mitt granris som passande nog ligger precis bredvid hans lastbilssläp och det kunde han nog fixa sa han. Tänk om jag slipper dra alla återstående tio högar tvärs igenom trädgården!
När vi körde hem kom vi på att vi skulle laga middag ihop så jag håller just på med att fixa ihop Flygande Jacob för det var grannen sugen på. Joakim leker med Baltis och alla är glada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar