21 juli 2009

Nyvaken

Baltis snarkar fortfarande men jag ska väcka honom och dra ut honom på en promenad.

När vi kommer hem ska jag klippa gräset om det inte hunnit börja regna och sedan göra klart inlämningsuppgiften och skicka in den.
Uppgiften är så luddig och märklig så det är svårt att greppa den och få den färdig. Märklig kurs. Litteraturen är utomordentligt bra men uppgifterna matchar inte och det är svårt att hitta svar i böckerna.
Denna uppgiften bestod av att hitta en jobbannons vi skulle vara intresserade av att söka efter examen och sedan analysera den och kommentera processen. Processen? Det står aldrig något i en jobbannons om hur processen går till och vilken process menar de egentligen? Det enda jag kan komma på är att ev. fylla i luckor där jag tycker att det är knapphändig information. Annonsen jag valt är en internship på ett internationellt företag och de luckor jag har fyllt i är bl.a. boende och framtida jobbutsikter men hittar ju inget om det i en bok som handlar om strategiskt HR-arbete. Som sagt, märklig uppgift till fantastisk litteratur.

Vid 15 cyklar jag åter iväg för dubbel körlektion och när jag kommer hem ska jag direkt ut och springa med Emma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar