15 juli 2009

Mitt sommarprojekt nr 1

Här kommer de utlovade bilderna! Har slitit som ett djur för att hinna klart innan jag nu strax ska iväg och jobba!


Tänk att här i hörnan stod två 10-metersgranar förra sommaren... som elbolaget tvunget skulle ta ner. Surt sa jag då, bra säger jag nu!


Singeln går ända ut till stengärdet...


...och inget fusk!




Bänken fick flytta från paviljongen ner hit och den gjorde sig bra! Gavlarna i gjutjärn fick jag gratis (!) av Karin på Lilla Ylleröd och renoverade dem och satte brädor som fick lite linolja.




Min funderar-sten är nu ett sött naturligt bord till ett glas kallt och ett modemagasin!


Trädet blev fint med singel ända intill stammen.


I rabatten står amerikanska blåbärsbuskar och krusbär. Undertill är skuggväv så vatten går ner i jorden med tunt singel ovanpå.



Amerikanskt blåbär

Söta detaljer

Tusan vad jag känner mig duktig!!!

2 kommentarer:

  1. Oooj, vad fint! "Ljugarbänken" o "filosoferar-stenen" i rätt miljö!
    Snart är du också färdigutbildad trädgårdsmästare.
    Med beröm godkänt!

    Puss, Ma___

    SvaraRadera
  2. Så fint Du gjort. Du är såååå duktig på allt Du tar Dig för. Ser fram emot med en fika på bänken :-)
    Och lite hjälp med inspiration när jag ska "inreda" runt poolen.
    Jobba lugnt idag....

    SvaraRadera