21 juli 2009

Körlektion 12 + 13 och tisdagkväll

Ja när jag kom in på körskolan log min hippie-lärare åt mig och sa att idag ska vi köra hardcore cirkulationsplats...

Jag vet själv att jag inte riktigt fått in fottekniken, jag kör med ett hopkok av lite olika tekniker som jag märkligt nog kommit undan med. Så jag frågade om vi inte kunde träna på det istället och det tyckte han var en bra idé, han hade ju trots allt uppmärksammat det ; )
Så vi körde till ett lugnt ställe med lång raksträcka och tränade uppväxling och nerväxling med fokus på rätt teknik som jag för första gången fick förklarat för mig. Vi avslutade med träning på en mindre rondell och det gick också bra.

Så nu behärskar jag tekniken med koppling/gas ganska bra när jag kör men måste träna mer på kopplingen vid svängning och när jag ska stanna. Men det kan jag träna på privat med J och verkligen nöta in det. Nu har jag nästan gjort klart moment 9, har bara träning i flerfilig rondell kvar.

Kom hem vid 19 och mötte Emma för promenad kvart över och kom ganska precis hem igen. Fick titta på deras pool-bygge och det kommer att bli helt fantastiskt tror jag! Vi ska planera lite inredning med växter tillsammans vid pool-området, det blir kul!

Nu blir det ytterliggare en sen kväll matmässigt och jag ska äta mig en smaskig kycklingburare. Och om jag orkar blir det öppning av min B&J, får se!
När jag är ute i trädgården är jag i min egen isolerade värld, gick ut vid 10 och kom in vid 14 och kom då på att jag inte ens ätit frukost. Känner ingen hunger när jag är där ute och påtar och sliter. Så det fick bli en bulle på bussen. Alltid annars går magen på skalman-klocka och jag är hungrig var 3:e timme.

Imorgon vid 11-12 kommer min bekant M-L hit, jag ska hjälpa henne med att sälja en servis på Blocket. Och eftersom hon kommer imorgon måste jag under resten av kvällen göra fint i huset vilket jag trots flera inlägg om det fortfarande inte tagit tag i... pryl-rensning, dammsugning och moppning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar