24 juli 2009

Veckans nya blommor


Dessa små röda som jag inte minns namnet på plockade jag små plantor av på Lilla Ylleröd som hade pridit sig till grusgången. Karin säger att de sprider sig som ogräs och de är så vackra tycker jag! De blommar just nu med små gula blommor och jag har satt dem i spaljélådorna vid stora uteplatsen. De har redan börjat växa utmed plattorna på marken också, perfekt! Bara att plocka och sätta i spaljélådorna på fler ställen.


Min klematis Princess Diana har slagit ut! Klippte ner dem försent så mycket av kraften hade redan gått ut i det jag klippte bort så i år är den mycket svag. Blir bättre nästa år när jag klipper den rätt månad!
Klematisen Dr Ruppel har fått sin första blomma, alla klematis är klena och svaga pga den sena klippningen.
Maten är strax klar men jag ska möta Emma för en löptur kl 20 så Majken får äta själv och jag äta när jag kommer hem, lite trist men så är det när man är en evig tidsoptimist...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar