30 juli 2009

Pysseltorsdag


Jaha då var det dags för pyssel igen. Snacka om att vi är kreativa! Nu har vi gjort de sista två färgade blocken, det vita och det olivfärgade. Vi köpte ju fler formar igår så nu kunde vi göra två block samtidigt. Nu ska det stelna i ett par timmar innan vi kan ta dem ur formarna och sedan ska vi smälta det stora gehomskinliga blocket. Jag ska göra en med en fjäril i som vi stöpte igår och ett stort pepparkakshjärta med färska klematis, blad och knoppar! Detta är verkligen bland det roligaste vi gjort.

Ikväll ska vi laga kasslerlåda med ananas och ris. Jag fick en kassler på jobb som hade gått ut i datum men då sånt är strunt och det viktiga är hur det ser ut och luktar så ska den användas ikväll. Gratis är gott.


Till efterrätt ska vi baka en tårta och tårtbottnen ligger just i formen i ugnen och myser! Istället för ströbröd använde jag kokos.

Det regnar lite ute men jag har bytt om och programerat min nya pulsklocka (Pulse sonic som jag bloggat om) så den ska testas idag. Jag ska testa långa skogsrundan med knorren som då borde vara 5 km, det ser jag ju på pulsklockan!
Såhär ser flickorna ut, slöa, trötta och besatta av Mordkommissionen...de har fortfarande pyjamas på!
Fick hem de här skålarna i vitt med guldränder från GB glass förra veckan. Kupong i butik där man skulle skicka in två streckkoder från Carte DÓr för att få en skål. Passar till annat också men snyggt att servera i då de är gjorda till en förpackning Carte DÓr.
Som sagt, det regnar ute och Fie och jag satt och pratade om gårdagen och kom fram till att det var "bonnatur" att vi valde gårdagen för utflykt med tanke på att det var strålande sol och varmt. Idag är det regn och kyligt. Fie sa att det var den roligaste och mysigaste dagen på mycket länge. Jag håller med.

1 kommentar:

  1. Flickorna ser ut att må riktigt bra, lagom med aktiviteter, mys o pys!
    Tack för en trevlig dag!

    Puss, Ma___

    SvaraRadera