29 juli 2009

Sommardag i Malmö - bussresan

Idag har vi gjort en utflykt till Malmö.

Vi hade först planerat Bosjökloster och Klinta men när jag ringde Skånetrafiken kunde de inte garantera att bussarna hade cykelställ bak så vi vågade inte chansa. Det är ju en sak att komma dit men hem vill man ju gärnan också utan att cykla flera mil.

Andra alternativet var Skånes Djurpark tills jag såg att entrén var 200 kr/pers och det kändes alltför dyrt för ett par tre timmar. Så det blev gamla hederliga Malmö. Fie föreslog Folkets Park, flickorna, jag och deras pappa gick dit första gången jag fick träffa flickorna och det var ca 9 år sedan. Men de hade trevliga minnen därifrån så dit ville de igen.

Så kl 09:30 tog vi bussen mot Malmö och landade 10:30 i Malmö.


Det är hårt att sova för få timmar...


Baltis är en van bussresenär och ligger fint på golvet och blockerar gången. Så vi sitter alltid längst bak. Skåneexpressens chaufförer kör superbra och det är en behaglig resa.


Mindre behaglig är stadsbussarna i Malmö tycker både han och vi, de kör som biltjuvar så jag får hålla i Liten så att han inte trillar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar