11 juli 2009

Jobblördag

Det har varit en lång dag med ganska mycket att göra i kassan bitvis. Trist när det är 3/4 nyanställda och den som har erfarenhet inte har tid att hjälpa då det är kunderna som blir lidande.
Jag blev riktigt förbannad idag men eftersom man representerar sin arbetsgivare där man sitter i sin jobbskjorta får man ju bita ihop. En ung mamma kom in med en rekvisition från socialen och det hon handlat blev några kronor under beloppet hon fick handla för. Hon var ganska otrevlig och sjaskig men i mina ögon förlorade hon min respekt när hon högt och ljudligt tog plastkassar så att det blev den exakta summan för att hon "fan inte skulle bjuda socialen på några pengar". Känns som att hon missat det fantastiska och borde vara extremt ödmjuk inför det faktum att hon är född i ett land där det finns en social som går in och betalar hennes mat. Det skyddsnätet är ovärderligt men ibland önskar man att det finns hål som vissa trillar igenom så att de nästa gång faktiskt uppskattar den försäkringen.

Vid 18 slutade jag och mötte upp Lina och hennes J och åt middag på Offside i Hörby. Medioker mat som var ok men inte värd pengarna. Om man inte frågar hur köttet ska tillagas antas det att det serverasmedium och inte som ikväll nästintill rått! Men sällskapet var trevligt och Linas idé om St Markus i Malmö nästa gång är en bra idé!

Nu har jag hämtat Liten på dagis, pratat lite med Karin på Lilla Ylleröd och äntligen kommit hem. Ska njuta av att vara ledig i två dagar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar