14 juni 2009

Tyringeauktion

Igår styrde vi kosan mot Tyringe vid halv tio och kom fram en timme senare och jag körde denna gången hela vägen, inkl. i 90 på 23:an, kul! Det regnade och var allmänt trist väder med det var trevligt och fyndade gjorde jag!


Jag har länge velat ha en större vedkorg till kaminen men inte hittat någon bra, denna kostade mig 30 kr och ska bli spraymålad vit!


Kistor är fint i hemmet men de flesta är väldigt stora och i trä och det vill jag inte ha. Denna var ca 1 meter bred, i rostig plåt och med trädetaljer och blev min för 140 kr!!! Den ska stå i uterummet och vad jag ska ha i den har jag inte bestämt än. Väldigt charmig och man kan ju bara förundras över allt den varit med om då det ser ut att ha varit en koffert!

Efter auktionen körde vi till Förmedlingscentralen i Tyringe som traditionen bjuder och där köpte jag en till liten plastkasse med rosor på (de stora var slut) och lite fler trädgårdshandskar. Väskan och handskarna finns det bilder på i inlägget från förra Tyringe-auktionen i maj.

På FCT säljer de både nytt och begagnat och döm om min förvåning när jag såg en nästan identisk byrå som den jag fyndade på förra auktionen i Tyringe! Denna hade två lådor och var ca 10 cm bredare och kostade 495 KR!!! Min kostade 30 kr...

Ett stopp på CityGross på väg hem så var kylen välfylld, köpte även en rulle rabattkant till pallkrage-odlingen och sidor till en ny kompost, årets är redan fylld!

Från Höör körde vi mot Hörby så att jag fick testa att köra på E22:an första gången, jag höll först på att sabotera växellådan vid accelerationen men det löste sig och gick superfint sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar