20 juni 2009

Obligatorisk dansk mat

På Field's handlade vi mat på Bilka (typ Ica Maxi).

Det finns vissa matvaror jag vande mig vid när jag bodde i Dk som jag köper varje gång jag är där!
Bukos fyra sorters ostar
Räksallad, denna finns i Sverige men smakar verkligen inte likadant.
Strimlad skinka (600g) perfekt till pizza. Den är finstrimlad och det finns inte fett eller senor i den så jag kan äta den utan att vara försiktig.
Mini-prinskorvar (800g), ett måste på jul- och påskbordet och annars också om man bara är sugen. Supergoda.
Bilka säljer varje dag dagsfärska bullar av olika sorter som ligger i påse. Igår valde jag en med ciabatta.
Vi fick testa en ny serie med ostar som just kommit ut i butik, denna feta gjord på getmjölk var ojämförbar med de vi har i butik. Jag äter feta minst en gång i veckan och denna räcker till två härliga sallader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar