28 juni 2009

Krogrunda 2009


Ja årets Krogrunda var ett stålande event. Jag hade klätt ut mig till Anna Wintour (chefredaktör för amerikanska Vogue) och var nöjd med resultatet, hon är kändis i min värld än om många inte visste vem jag var. Svart aftonklänning, svart sjal, brun peruk (Sassy brun från Buttericks) och röda pumps med 10,5 cm stilett.

Mamma kom till butiken 15 när jag stängde och hjälpte mig med peruken och kl 17 samlades vi uppe på idrottsplatsen alla 80. Nog lägsta deltagarantalet någonsin?
Den gruppen jag hamnade i cyklade till krogen "Lungviks båthak" för förrätt i Torastorp hos Elias ca 3 km från byn och åt goda pajer, ost/skinka och kantarell mellan 17:45 och 18:45. Här fanns bl.a. Tomten och Jokern.

Sedan cyklade vi tillbaka, gruppen skiljdes åt och kl 19 var jag inbjuden till varmrätt på krogen "Nitrobaren" i byn med 10 nya deltagare hos Gustav som hade lagat köttfärspaj och hade bröd och sallad till det. Lite mycket paj tyckte jag vid det här laget men den var helt ok. På varmrätten fanns bl.a. Magnus Uggla, Di Leva, KISS och en av tjejerna från ABBA.
20:30 skulle jag äta efterrätt på krogen "IP's Camping" med nya deltagare hos Inga-Lill som hade dragit dit sin husvagn och hon var full som en alika ; )

Inga-Lill bjöd på cheesecake med passionsfrukt som var supergod. Och Pessoa, brännvin och whiskey till det! Hon bjöd på konster också för hon var så packad att hon snubblade med pajen i handen men lyckades fånga den innan den la sig upp och ner i gruset...
Här mötte jag bl.a. Djävulen, Peps Persson, Pink Lady och Marge Simpson!

Kl 22 var det liveband på Idrottsplatsen som spelade covers och det var riktigt kul, stannade till 01. Jag blev sams med E efter ett långt avbrott och det kändes bra. Vi ska ut och springa tillsammans med våra hundar en dag bestämde vi. Och som på många fester var det en blandning av nyktra, fulla, glada, ledsna, arga och sliskiga typer!

Tack Emma, Sara och Caroline för ännu en bra Krogrunda!
http://www.krogrundan.com/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar