14 juni 2009

Hemfärd och välkomnande!

Vid 14 kom vi tillbaka hem till Lina och jag packade cykeln och paddlade hemåt! Det var lite kusligt att tvära E22:an men det gick fint och det var en härlig cykeltur i det mest vackra Skåne har att erbjuda enligt mig!




Tänk att man numera passerar kohagar när man ska hem till mig!

Väl hemma efter en halvtimme möttes jag av en glad mamma och kelsjuk Baltis som saknat sin flockledare...

loggade in på sommarkursen (distanskurs) för att göra den korta läxan tills ikväll kl 23:59 som bestod av en presentation. Trodde jag. Presentation av mig + en uppgift på 600-800 ord med denna lydelsen:

"- How can HRM be defined?
- What is the overall aim with human resource management?
- In your own words, describe the importance of human resources in a firm.
- Choose one of the misconceptions about HRM presented in the Scientific Article of the module, and in your own words try to reflect on why there is a gap, on the misconception chosen, between research and practitioners believes. "

Jaja, då vet jag vad resten av dagen går åt till...

Jag hade ju varit duktig och bara tagit en ruta av Marabou-chokladet med jordgubbar.
Lycklig över att ha kommit så långt att jag numera kan ha sötsaker hemma utan att ta av dem mer än vid enstaka tillfällen.
Mamma ansåg annorlunda. Mer än hälften hade hon proppat i sig haha! Hon såg lika skyldig ut som en unge som tagits på bar gärning i godisskåpet när jag frågade om det varit gott.
Ungefär som jag såg ut antar jag alla de gånger jag tagits på bar gärning genom åren : )

Ska försöka hinna klippa gräset idag, det är skyhögt mina mått mätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar